Egyelőre még nagyon új a készüklék és csak ismerkedek vele de már pár dolgot azért elmondhatok.
Nagyon nagy és nagyon nehéz készülékről van szó úgyhogy tipikusan leginkább a nagy fesztiválok és nagy arénák dj pultjaiban lehet helye a készüléknek.
Meglátásom szerint egy aktuális mindent vivő keverőt akart készíteni a Pioneer.
A DJM-1000>SVM-1000>DJM-2000>DJM-2000NXS modellsorozat új tagjaként, a jelenlegi leg-leg-leg készülék.
Jelenleg három olyan készülék van amire azt lehet mondani, hogy a nemzetközi nagy klub/fesztivál sztenderd:
-DJM-900NXS2
-Xone-96
-Model1
A Pioneer V10-es keverő ennek a három készüléknek a tulajdonságait ötvözi egy egységben.
6 sávon gazdálkodhatunk és sávonként 4 hangszínünk van.
A sávonkénti négy hangszín a Xone keverőkön volt divat (Xone-62, Xone-92, Xone-96), vélhetően innen vette át a Pioneer.
A 6 sáv a Model1-en van jelen leginkább bár már a DJM-1000 is 6 csatornás volt réges-régen.
A Xone-92 és 96 is igazából 6 sávos csak úgy mondjuk 4 dj csatorna és 2 "zenekari" csatorna van rajta.
(Xone-nál a két "zenekari" csatorna jó mikrofonnak is meg külső effektnek is).
A két féle cue belehallgatással szintén a Model1 keverőnél találkozhattunk, ez most itt is megvan.
Nagy szívfájdalmamra még ebbe a böszme nagy keverőbe sem volt képes belerakni a Pioneer egy rendes mikrofon csatornát.
Továbbra is csak két hangszín van és ráadásul azok is mindkét mikrofon csatornát szabályozzák egyszerre.
Persze aki ilyen keverőn dolgozik az általában olyan dj aki nem beszél mikrofonba....
Még nem hasonlítottam össze a keverők hangját de nemsokára megteszem, addig nem tudok róla nyilatkozni hogyan szól.
A Model1 és a Xone-96 keverők nagy erőssége a kíváló hangminőségük.
Negatívum még szerintem a gombok világítása.
A korábbi Pioneer gépeknél a CUE és az Effekt start gombok teljes méretükben világítottak míg a V10 esetében csak a gombok kis kontúrja világít.
V10-nél a menüben 3 lépcsőben lehet a gombok fényerejét állítani.
A gombok kialakítása miatt még a legmagasabb fényerő is kevés egy nyári szabadtéri fesztiválon és majd a nagy környező fényerő miatt nem lehet látni melyik gomb aktív.
A kijelző nagyobb mint a DJM-900NXS2 esetében de olyan furcsa a megjelenítése.
Valahogy nem az igaziak a karakterek.
Öt lépcsőben lehet állítani a kijelző fényerejét de még a legmagasabb is kevés a szabadtéri bulikhoz.
Egyszerűen nem jó a kijelző olvashatósága.
Van egy lehetőség és be lehet állítani inverzre a kijelzőt, az egész vakítóan fehér lesz.
Talán ezt a beállítást szánták a nyári fesztiválos bulikhoz, meglátjuk beválik-e.
Minden esetre a kijelző érintésérzékeny és minden fikcsit pikk-pakk lehet állítani.
Jó sok menüpont van mert a keverő általános beállításai mellett az effektek is paraméterezhetőek.
Na ezt biztosan kevesen fogják állítgatni, ilyen fikcsi a Xone DB-4 keverőben volt.
Nagyon jó a kimeneti Master csatornát szabályozó 3 sávos hangszín, ez volt már a DJM-1000-ben is.
Végre valahára raktak hangszínszabályozót a monitor csatornára is bár sajnos csak két sávosat és nagyon kicsi gombokkal.
Nagyon kényelmetlen megtekerni a monitor hangszín potik gombjait, annyira kicsik.
Az analógok mellett mind a hat csatornának van digitális bemenete is és van egy AES/EBU digitlis kijárat is.
Általában csak a nagy fesztiválokon van olyan komoly hangrendszer aminek a keverője-processzora fogad ilyen jelet.
Az analóg átalakításoktól mentes, tisztán digitális jelátvitellel működő hangrendszer szebben szólhat de kérdés, hogy fogja-e használni valaki ezt a csatlakozást.
Egy fesztiválon általában kevés idő van átállásra és a színpadon inkább csak analóg csoportkábeleket szoktak kihúzni a hangszerek és a színpadi keverő közé.
Egyébként az egész keverő olyan hatást kelt, hogy "tegyünk bele mindent amit jelenleg tudunk és mások tudnak"